söndag 2 november 2014

FANTASI OCH SANNING

 Jag har haft bilen inlämnad för däckbyte och
lite annat, under tiden tog jag en promenad i byn.
Och det blev en annorlunda promenad, mötte två
svarta vargar framför ett ödehus......

 Nu var ju förra bilden ett fotomontage som maken
fixat, i verkligheten såg det ut såhär.

 Tyckte huset var lite kusligt så det passar med
vargar. Min fantasi skenar lätt.

 Medan jag gick på den lite öde grusvägen hörde
jag en bil bakom mig, som körde sakta i min
takt. Till slut blev jag lite skraj så jag klev av
vägen och vände mig mot bilen.

 En karl i en superflott grå merca.

 Han trodde jag var en inbrottstjuv eftersom
jag fotade som han såklart tyckte konstiga foton.
Vet inte om han trodde mig, det blev nästan
ännu värre när jag drämde i med att jag skulle ha
foton till en saga. (Kom på det där och då)

 Knäppte detta foto för och verka lite normalare
eftersom han stod kvar och kollade vart jag tog
vägen. Inte konstigt alls för det var hans hus,
fast övergivet.

Henne såg jag i alla fall på hemvägen.
Kram och hej
AnnaMaria





45 kommentarer:

Johanna sa...

Två svarta vargar tänkte jag??!!! Vad läskigt! Ihop med huset var det som rena rama vampyrsagan:) Och flickan på gungan, en riktig rysare...

Att ha fantasi gör ju bara en väldigt mycket rikare!

Ha en fortsatt finfin söndag!

Kram Johanna/Vardagskärlek

Junitjej sa...

Fantastiskt skrivet! Bilder fastnade på näthinnan direkt.

Jenny sa...

Men åh, vilka bilder! Ha ha, ja jag fattar att du verkade skum, tänk om han fick se dina vargbilder sen. Här blev det ju väldigt stort när några stackars italienare var på promenad runt hästhagarna i den vackra svenska naturen i somras. Blev genast misstänka för att vara djurplågare, eftersom något sånt inträffat nyligen. Tack för att vi fick vara med och läsa din saga!

Kram,
Jenny

Anonym sa...

Vilket underbart & magiskt inlägg/bilder ...Waooo/Kram

Anonym sa...

Vad trevligt inlägg. Underbara bilder och jag förstår att fantasin kunde skena iväg. Ha det bra!

Lyckoslanten sa...

Så härligt med fantasi! Ni har trevliga stunder du och maken. Jag som bland annat har riddare etc. till söner hänger med! Ha en skön söndag! ♥︎

Meta sa...

Ja men du, det är så trevligt att gömma sig i fantasins värld ett tag. Det finns många ställen och tillfällen som kan ge det.Det där huset kunde verkligen inspirera till det. Skulle kunna bli hur häftigt som helst.
Det var vackert på din plats där du går. Naturen är så tacksam att fota i.
Ha en fin söndag
Kram Meta

sylvia sa...

God søndag min venn ,
Nå har jeg tittet å lest i din blogg, nydelig høst blader og kastanjer, flott dukning ,så vakkert,
Og skjønne lille Hugo,
Så flott å se alt sammen. <3
Å dagens eventyr var fantastisk flott, en kjente stemningen i sjelen,
Ønsker deg en fin søndag,
Stor klem fra Sylvia,

Sabelhagens Olivlund sa...

Underbart skrivet! En författarkarriär på gång.
Ha en fin söndag vännen
Kram Maria

Hajan sa...

jättehärlig text och inte att förglömma bilderna Du tagit.
Trodde först det var några
Medeltidsdagar Ni firade.
Gammaldags, mystik och lite
skrämmande.
Tack

Margareta sa...

Så vackert,men mystiskt.....Fantasin måste få komma till tals ibland,för det blir det mer spännande...Tack för att du delar med dig!
Ha en skön söndag !
Kram Margareta

angie sa...

danke für die tollen bilder und inspirationen!!! liebe grüße und einen schönen sonntag von angie aus deutschland

House and Garden by Bia sa...

Mej lurade du faktiskt på första bilden, hihi....härliga fantasibilder...och sista bilden verkar ju magisk...såg du verkligen henne där på gungan ??...vilken magisk bild du fått till !....här vaknade vi sent i morse..vi var ju på krogen och hade roligt och åt tre rätters middag, gott!
Ha en toppen dag vännen!
Bia

Tinas bo sa...

Jösses, jag trodde verkligen att du sett de två svarta vargarna...
Tänkte att fy vad läskigt, skulle ha svimmat :)
Härligt inlägg och text...

Fantasin berikar livet :0)

Kraaam
Tina

Junitjej sa...

Svar: Nu är det inga UGGS på bilden utan de är av märket EMU. Svarta sådana är fina.

It's me sa...

Hahahaha....love this post .!!...have a Nice sunday Darling.....love Ria...x!

Hannis sa...

Underbart!
Älskar när fantasin får skena lite=))
Kram Hannis

Pondside sa...

Lovely mysterious photos - even a little spooky!!

lisashus sa...

Vilket spännande hus som lockar fram så många figurer - även svarta vargar och gungande flickor och....för att inte tala om den läckra killen där...! :)

Otroligt vackert gammalt hus - tänk att få sätta tänderna i det och att ha obegränsat med pengar då såklart!

Kram
Lisa

Hulda sa...

Så eventyrlig og vakkert! Stilig hva man kan gjøre med bilder, det så jo ut som ulvene var der. :) Bildet av jenta som husker er kjempefint.

Annas röda stol sa...

Så fint och inte annat än att jag hajjade till :) Fin kväll till dig. Kram Anna

Huset bakom lindarna sa...

En riktigt underbar bildserie du visar, sådär lagom drömsk men ändå trovärdig! Men var flickan verkligen barfota....????
Kram/Finas mammis

Bitte sa...

Vilket underbart inlägg! :-) Jag trodde på fullt allvar först att du mött svarta vargar, men funderade lite på om det verkligen finns såna i Sverige. Sen läste jag att det bara var ett montage, men bilden ser verklig ut. Flickan på gungan såg ut som ett spöke, kom precis på att det finns en bok med en sån titel... en ruskig historia...

Ha en fin kväll!

Många kramar
Bitte

Ann Kåge sa...

Underbar fantasi och värsta skräcksagan. Hoppas du hämtat dig nu och får en lugn och skön start på en ny vecka.
Kram Ann

Vardag och flärd sa...

Vilket härligt inlägg, du är en riktig skräcksagotant! Förstår nog att mannen i mercan undrade vad du höll på med.
Ha en fin vecka och kanske du hittar på fler sagor!´
Kramar Eva

Rost och rädisor sa...

Underbar saga. Gillar huset, bilen och stämningen. Skulle också kunna sysselsätta mig där en bra stund med kameran.
Har råkat ut för liknande situation när jag varit ute i byn. Stod på maderna där det faktiskt inte finns mycket att fota, men jag ville ha en riktikgt lång horisont med en väg som gick in i bilden för att experimentera med att lägga ihop tre bilder bredvid varandra. En av byns pensionärer som har stenkoll backade in bilen på en sidoväg och studerade mina förehavande. Fick tillfälle senare att förklara.
Här är det mycket stölder i hus, bilar och uthus så det är förståeligt och bra att folk är på sin vakt. Det är jag också numera.
Kram Anette

Unknown sa...

Vilket härligt sagoinlägg och jag gick verkligen på det där med att du mött de svarta vargarna först ;). Riktigt bra gjort av mannen din att få den bilden så trovärdig.
Förstår att ägaren av huset undrade lite vad du höll på med och misstänkte dig en aning.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Geli sa...

Dear AnnaMaria!
Now it' s the right time to dream ...
I love this mood in November!!!!
Your post is so dreamy!
I love this house and your beautiful photos!!!
Thanks for making me dreaming!!!
Happy next week AnnaMaria!
With love,
Geli

anettan sa...

Jag tänkte....Shit.....men vad coolt. Kram Anette

Unknown sa...

Har du noen gang tenkt på å skrive en bok:) Du har i hvert fall kreativiteten og fantasien i orden. Det var god lesning også og eventyrlig vakre bilder- og ja de ulvene passet perfekt der.
Det var enda et herlig besøk her hos deg :)

Ha en fin ny uke

Klemmer Monica

Välkommen Hem! sa...

Trodde faktiskt på riktigt att den första bilden var på riktigt... som så många andra tydligen, haha!
Karlar... då har det gått långt om man tror att långa stiliga kvinnor med kameran i högsta hugg är inbrottstjuvar, du skulle sagt åt honom att han borde skaffa glasögon, haha!
Kram!
Judita

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

hihi!! ja det var en inspirerande promenad kan jag tro=)
Kram och ha en bra vecka

Blommiga Rutan sa...

God morgon!

Oooo! Det var en ruskig historia det här! Vargar, och svarta också, extra otäckt! Bilderna ser verkligen äkta ut!
Det är mycket prat om vargar här just nu, Selma har hört sagan om Rödluvan och vargen och tycker inte det är så roligt att han äter upp mormor! Hon har sagt till mig flera gånger att; mormor du behöver inte vara rädd, det är inte på riktigt.
Ska inte visa henne dina bilder!
Gamla öde hus sätter verkligen igång fantasin... Undrar varför den här mannen inte tar hand om sitt hus, ser ju hur läckert ut som helst, man kan verkligen föreställa sig hur fint det varit en gång i tiden. Eller hur?
Flickan i gungan framkallar ju kalla kårar! Huhu...

Fin spökfri vecka till dig
Kramar Anncathrine

Vitt hus med svarta knutar sa...

Nog kan olika miljöer, men också väder sätta igång fantasin...tät dimma till exempel. För det är konstigt när man åkt en väg tusentals gånger, men är det tät dimma känner man inte igen sig och landskapet ser så annorlunda ut. Förresten kan det vara så att jag sent en kväll såg en varg här hemmavid. Jag kom med bilen och lyktorna lyse upp något som jag trodde var en räv, men djuret var så väldigt stort och hade ett rådjurshuvud i käften. Huvudet var från en bock för det hade stora horn. Creepy!
Otroligt vackra bilder och spännande saga!
Kram,
Regina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Skulle ju säga grattis till Hugo också!
Kram kram

Fågel Blå sa...

Hej!
Vilket fint fotomontage din man fixat, ser riktigt verkligt ut, ja nu har vi redan November jisses så fort det går!
Fin Kväll till dej
Kram Kathrine

G:a Affären sa...

Tänk vad däckbyte kan sätta igång! Huset verkar vara ett sådant man dras till för att det är lite skrämmande. Och så duktig mannen är på fotomontage!
Flickan som gungar får mig att rysa....
Men jag gillar din fantasi, och jag tänker på hur många berättelser Hugo kommer att få höra.

Kramar
Cia

HWIT BLOGG sa...

Åhhh nästan som en saga...drömma måste man!
Ja ett underbart inlägg som du är en rackare på, detta vill jag se mer av!
Kram,
Titti

Jennys Vita Villervalla sa...

Härligt inlägg! Och vackra bilder precis som vanligt!
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram
Jenny

helle sa...

Fantasi og virkelighed sammen i et helt anderledes indlæg fra dig end vi normalt ser, tænk hvilke muligheder man har nu om stunder til billedredigeringer og sammenklip! Måske skulle du slå dig ned i en helt ny karriere?

Jeg kan fortsat ikke komme i gang med bloggeriet, vi får se..

Kram Helle

Anonym sa...

Haha! Fy va läskigt med vargar! Men de passade bra in :)

Hos Jorunn sa...

Artig innlegg! Det er bra å ha fantasi og drømme seg bort litt og ikke minst leke med fotomontasjer. For en del år siden lagde jeg mange fotomontasjer med tidligere hunder og har ledd mye av de:) Helt i begynnelsen trodde jeg faktisk at du så ulvene, jeg har jo selv sett ulv i Sverige noen ganger..hehe...

Ta gjerne turen til fantasiland igjen, AnnaMaria :)

Klem Jorunn

Maria sa...

Häftigt och spännande inlägg. Kram på dig

Therese sa...

Hej! Vad kul! Just precis vad jag behövde just nu! För min fantasi verkade lite seg så här på morgonkvisten och jag har en saga att skriva klart på momangen!

Jättefint inlägg!
Kram från Therese på Granne med Pellgårn

The Secret Garden sa...

Hahaha ja man kan råka ut för märkliga situationer när man tassar runt med kameran och fotar sånt som nästan bara man själv ser!
Och obehagligt med bilar som smyger sakta bakom när man är helt ensam på nån väg.

Jag kom på nåt!!! Printa ut bilden med svartvargarna och åk tillbaka dit och sätt upp den på dörren till ödehuset! hihihi :-)
Skulle vara underbart att filmat reaktionen när han fick se bilden.

//Boije