torsdag 30 juli 2015

GREBBESTAD

 I tisdags tog vi en tur till Grebbestad
över dagen.

 Caroline skulle dit och prova in sin brud-
klänning. Så medan hon och en kompis till
henne gjorde det gick jag, Kalle och Hugo på
bryggan.

 Smyg-Hugo....

 Antingen satt han fastspänd i kärran, eller
så var det ett stadigt tag i handen. Här syns
det väl...fniss

 För några år sen på samma brygga, då var
jag där med jobbet. Eller i Tanumstrand, vi
gick över berget till Grebbestad.

 Ganska folktomt den här dagen också, regnet
hängde i luften hela tiden. Här är nästan
hela gänget.

På vägen hem fyndade vi på Sport Shopen.
Jag köpte dessa klänningar och en kofta.
Kram och hej
AnnaMaria





23 kommentarer:

Anonym sa...

Grebbestad är mysigt & vilka härliga foton - Hugo är ju bara för söt ♡ ...
Hihi /Kram

House and Garden by Bia sa...

Vilket mysigt ställe....och snygga klänningar ;))
Jag shoppade loss i går jag med, hihi...och herregud vad billigt, köpte på halva rea priset och det visste jag inte om förrän jag skulle betala !!
En tuggummi rosa klänning med lång är (lite vågat men kul) en annan lång klänning i t-shirt modell med slits på sidan och för det gav jag 89 kr på Gina Tricot...sen köpte jag en klänning utan ärm på HM för 50 kr..ingen märkvärdig, men den tänkte jag ha när vi åker till Turkiet om det är riktigt varmt...kommer kanske på bloggen senare ;)...idag mulet med lite regn så det blir en tur in till stan. Ha det gott nu!!
Kramar från bia

House and Garden by Bia sa...

Klänningen med lång ärm ska det stå,hihi...
Hej då !

Sabelhagens Olivlund sa...

Underbara Grebbestad, kanske blir det en tur för oss dit i morgon. Härliga bilder, känner lukten av hav.
Kram Maria

lisashus sa...

Härlig utflykt och att upptäcka världen igen genom en liten kille är väl ljuvligt! Ja, det gäller att hålla ett stadigt tag där - mycket som lockar så klart.

Snygga klänningar! Ja, vad kan man göra annat än shoppa i dessa tider.
Kram
Lisa

Fågel Blå sa...

Mysiga bilder på din tripp till Grebbestad, och vilka fina klänningar som fick följa med hem!
Kram Och Hej!
Kathrine

Giac sa...

Hej AnnaMaria,
Vilka stora bilder! Det ser ut som en sådan vacker plats. Du måste ha haft så roligt.
stor kram,
Giac

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, ni kom hitom, så att säga, nu bor jag ju inte där, men det är inte långt dit. Och vädret, ja......det finns ju regnkläder, man får vara beredd! Och dom har klänningar på SportShopen, får kanske ta mig en sväng dit och titta, dom såg väldigt fina ut. Och jag förstår om man måste hålla lille Hugo lite extra noga när det är så mycket vatten och båtar och grejer, mycket roligt att titta på!
Agneta kram

Hajan sa...

>Jättesnyggt båda plaggen, hatten var ok också.

Det var ju en bra dag med lilla barnbarnet också.

Meta sa...

Ja men du det är för härligt vid kusten. bodde en tid i Göteborg då var många av kustens platser ett givet besök under vår och sommar.Längtar lite dit igen doften vinden och allt folket men det ska va sol förstås. det gäller att passa på när tillfälle ges. Du har inte gett upp hoppet på sommar ser jag på klänningarna speciellt den vita snygga är de och jag hoppas att aug kan ge dig sol så du får använda dom
Ha det gott i blötan
Kam Meta

nillashalsaharmoni sa...

Grebbestad - en pärla I Bohuslän! Lille Hugo är så charmig!
Kram, Gunilla

åse sa...

Vilket härligt ställe . Kram o hej. Åse

HWIT BLOGG sa...

Ser så himla mysigt ut, Grebbestad! Härliga sommarbilder från dig...
Kram,
Titti

Vardag och flärd sa...

Du fyndar så fint alltid!
Att gå med småbarn på bryggan kräver total uppmärksamhet! Samtidigt behövs lite frihet, ser lyckan i lille Willies ansikte när han får röra sig som han vill och klättra i grannens berg (när inte mamma ser).
Är ni i Grebbestad ikväll tror jag att ni ser en fantastisk solnedgång - det gör jag hos oss i alla fall.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Melody and M.E sa...

Grebbestad har jag bara besökt en gång och då var det en varm sommardag och så fullt av folk att jag knappt såg hur det såg ut där! Känner igen det där med ett stadigt grepp om barnbarnets hand när det är promenad längs kaj eller på brygga De där små är snabba i benen så det gäller att vara steget före!
Vackra foton som alltid hos dig!
Kram M.E

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Den blå klänningen var ju bara sååå jättefin! Och lilla Hugo!!!!
Har aldrig varit i Grebbestad men har hört att det ska vara väldigt fint.

Kramar Anncathrine

TantGlad sa...

Låter fint och mysigt där i Grebbestad. Har aöldrig hört talas om det faktiskt. Men nu har jag det tack vare jag kikade in här.
Ha en kanonfredag och kramizar.

Loppisälskare sa...

Härligt med små utflykter och förströelse som för bort tankarna från avsaknaden av sol och värme. Fina klänningar. Fynd piggar alltid upp.
Ha en fin helg!
Kram / RosMarie

Jenny sa...

Hej AnnaMaria!
Vilken trevlig utflykt, Grebbestad är mysigt! Jag var i Strömstad förra veckan, köpte en sån fin flaska med "sommarmust" från Grebbestad på Ica där. Har inte testat den än, ska göra det nån dag:)

Finfina klänningar du köpte!

Ha en trevlig helg,
Kram Jenny

Helena sa...

Så fina kläder du köpte. Och vilken härlig miljö att vandra omkring i. Önskar dig en fin lördag!/Kram

Hanna sa...

Trevligt med besök i Grebbestad.
Ha en fin kväll!
Hanna

Rost och rädisor sa...

Så stor gullungen Hugo har blivit! Ser ut som en mysig dag vi havet och fina klänningsfynd.
Allt gott
Anette

Erikslundsliv sa...

Så mysigt med lite kust! Jag bor ju i inlandet och har tio mil till närmsta hav. Kul med lite kläd-fynd!
Kram, Ann