söndag 3 januari 2016

GOD FORTSÄTTNING

 God fortsättning på nya året.
Igår var vi och grattade Hugo, kalaset blev
lite framflyttat iår.

 Favoritsysselsättning nu är och åka på
nya snow racern. Obs fripassageraren.... :)

 Och då var helgerna över

 Kommer ju en trettondagsafton, men det
är mest en röd dag mitt i veckan. Inga
baler i sikte.

 Har glömt visa julklappar. Den här kappan
fick jag av maken.

 Härliga sockor av Hugo med familj, och
biljetter + mat till Lisa Nilsson i mars.
Det ska bli jätteroligt.

Koftan är från min mamma.
Ha en fin söndag och en bra första
vecka det här året.
Kramar
AnnaMaria

(Headerns bilder är från Pinterest)




28 kommentarer:

lisashus sa...

Vilka fina julklappar du har fått och kappan är ju som en dröm! En liknande hade jag på 70-talet som jag köpte direkt uppe i Malung! Åh, så fin!

Vilka härliga vinterbilder och så mycket snö ni har!
Ljuvligt med en liten skogstripp och med lille Hugo på släp!

Här blir ingen trettondagsbal i år - balfixaren är bortrest! Lite trist!
Men....man får ta det lugnt istället.

Ha en fortsatt skön söndag och ett god fortsättning på nya året!
Kram
Lisa

Erikslundsliv sa...

Härliga klappar du fått!
Ingen bal här heller, det blev ett rejält nyårsfirande istället så vi känner oss ganska nöjda faktiskt.
Promenader, lite nyttigare mat och vila får det bli, det behövs efter alla helgers frossande.
Ha det fint i din fina kappa!
Kram, Ann

Anonym sa...

Finfina gåvor ❤️ ...
Goooo fortsättning på det nya året finaste!

/Kram

House and Garden by Bia sa...

Vilka rejäla fina saker du fick !!...användbara ;))
Jag skrattar när jag ser fripassageraren, haha...så mycket snö ni har fått, vi har ingen vinter ännu...men jag tror att lite snö är på väg...nä, nu ropar mannen att kaffet är klart ;))
Må så gott fina bloggarvän ;)
Kram

Hajan sa...

Åh så fina presenter Du fått. Vilka bra saker, hade Du önskat
Dig sådana. Tröjan från din Mamma , Sockorna oj,oj så snyggt.
En sådan härlig kappa, Du måste ha varit jättesnäll eller
Du kanske har tumme med tomten.
Vi har slutat att ge sådana julklappar. Här är det barnen som får.
Alla under 20 år, har varit så ett par år nu. Vi gamlingar har ju allt, ett bra beslut för oss. roligare att ge än att få. Det skulle jag aldrig tyckt för ca 10 år sen. ha ha men så kan man ändra sig.
God fortsättning önskar gammelgäddan Hajan

Snäckskalsdalen. sa...

God fortsättning!
Och vilka fina bilder och några har jag sett så klart men nu när jag är på Instagram också så blir jag så förvirrad, jag vet inte hur jag har det och rakt inte hur det är hos andra, men dig försöker jag så klart hålla ordning på!
Underbar bild med hästen och Hugo!
Kramar

nillashalsaharmoni sa...

God fortsättning! Älskar dina foton och jag älskar Lisa Nilson...det kan bara bli bra!
Kram, Gunilla

Magia da Inês sa...



Feliz 2016!!!
All good things to you!♩♫ه° ·.
❤ه° ·.

Sabelhagens Olivlund sa...

Så mycket snö ni har :) Jättefin bild med Hugo och hästen och hundar.
Men så fina julklappar du fått, kappan är såå snygg och sockarna ser ut som världens goaste.
Här blir det en lugn vecka, jobbar en dag och det är tisdag.
Kram Maria

Vardag och flärd sa...

Så fina julklappar, allt för att hålla dig varm och roa dig! Har din mamma stickat den vackra koftan?
Ja, det känns som julen är över, på tisdag åker gran och stakar bort, allt annat är redan bortplockat.
Kul för Hugo med lite snö!
Ha det fint!
Kramar Eva

It's me sa...

Happy new year my Darling.....love enjoy the new year.....love love love ❤️❤️❤️

Cat sa...

God fortsättning själv, hoppas att du får en fin start på det nya året. Du lär ju inte frysa i alla fall ;-) Både fina och praktiska julklappar du fått.
Ha de gott. Kram, Catarina

Rost och rädisor sa...

Fina klappar. Den kappan skulle jag också vilja ha. Underbar bild med Hugo och fripassageraren!
Nu ska jag se om jag hittar di på insta.
Allt gott
Anette

Mittgodastefinaste sa...

Och god fortsättning till dig kära bloggvän!

Kram Jenny

Hannis sa...

Förstår att snowracern är en favorit=))
Ser mysigt ut!

Kram Hannis

Meta sa...

Ser ut att vara mysigt hos er över nyår och på kalaset åka bob och pulka det är kul när det finns så mycket snö som hos er. Härlig kappa du fick den fryser du inte i det andra var inte dåligt det heller behövs när det är 10 grader kallt ute
Ha en fin vecka
Kram Meta

Helena sa...

Underbar kofta från din mor och ursnygg jacka från din man. Önskar dig en fin fortsättning på det nya året! Kram

Unknown sa...

Så flotte gaver og nydelige bilder :)
Så mye snø det er hos deg. Gratulerer til Hugo :)

Ønsker deg og dine et riktig Godt Nyttår

Klemmer fra Monica

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Åhhh så söt han är där på snowracern, och så gulligt med lilla voven därbak! Förstår att han tycker det är roligt!
Vilka fina julklappar du fått, och nu när det slagit om och blivit kallt, så härligt med koftan och kappan.

Önskar en fin fortsättning på januari och en trevlig trettondag.

Kramar Anncathrine

Blommiga Rutan sa...

Hej igen!

Nu såg jag din kommentar hos mig. Tyvärr så har Oscar&Clothilde slutat att sälja som grossister, jättetråkigt, vi sålde väldigt bra av deras fina saker.
Nu säljer dom bara i sin egen butik och webbshop.

Kram

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Nej,tyvärr är det inte Villefranche som säljs hos Oscar & Clothilde (då hade ju jag också sålt dem förstås 😊 ).
Men många fina kuddar har dom verkligen O&C var in och kikade på deras sida .
Kram

Hos Jorunn sa...

Oj, så fine julegaver:) Herlig bilde av dere med snowraceren! Ha en fin uke:)
Klem Jorunn

liven sa...

Nydelige bilder og flotte gaver 😃
Ønsker deg et godt nyt år AnnaMaria 😀

Bitte sa...

Vilka härliga vinterbilder du visar, Alice är så söt när hon smygliftar med Hugo :-). Dina julklappar var så fina, du måste ha varit väldigt snäll förra året? ;-) Kappan ser superhärlig ut och sockarna riktigt varma och sköna. Har din mamma stickat koftan själv?

Jag gillade också färgen på de ljusrosa hyacinterna, jättefina!

Här är det -15 grader och hundarna vägrar gå ut. Tur att jag ska vara ledig resten av veckan så jag inte heller behöver gå ut ;-). Det blir pyjamas i stället för balklänning då jag känner mig lite krasslig.

Många kramar
Bitte

Anonym sa...

HÄrliga bilder! Roligt för mej att få se lite snö! Här i Wales är det ca 7 grader.
Ingen helgdag här idag, men ha en härlig helg!

Roses, Lace and Brocante sa...

Wishing you and your family happiness and joy with a little adventure thrown in to spice things up!
Hugo is adorable and a good age now to enjoy these fun things!
I love your suede coat - warm and toasty.
Did your mother knit the beautiful cardigan?
It's always a pleasure visiting your blog Annamaria and I look forward to reading your posts this year!
Happy days
Love
Shane

Lyckoslanten sa...

Vilka fina julgåvor och bilderna för övrigt!
Du har haft en mycket vacker helg!
Nu får vi så småningom ta itu med vardagen på bästa sätt.
Ha en skön helg!♥

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min fina vän.
vilka vackra bilder..... Dina julklappar ser så mysiga ut och för inte att tala om turen på snowracern :)
Tack för dina fina varma ord hos mig, de värmer verkligen...
Tack till dig med AnnaMaria för att du är en så underbar bloggvän!
Stor varm kram och god fortsättning!
Jessica